Pohjanakat toivottaa juuri Sinut tutustumaan toimintaamme!

Avaamme Sinulle tien auttamisen ja hyvän jakamisen työhön Kuusamon vahvojen akkojen joukossa.

Pohjanakat on 26.11.1995 perustettu Suomen pohjoisen L-piirin virkeä ja toiminnallinen naisklubi. Olemme Lions-lupaukseen sitoutuen valmiita auttamaan apua tarvitsevia. Teemme auttavaa työtämme kulloisenkin toimintakauden tilanteen mukaan.

Erityiskohteena ovat viime aikoina olleet paikalliset vanhukset, vammaiset, nuoret ja lapsiperheet. Yhteistyökumppaneina toiminnassamme ovat mm seurakunta sekä palvelu- ja asumiskodit. Olemme tehneet lahjoituksia myös Ukrainaan sekä tuemme kummilastamme Sri Lankaan.

Mukaantulo ja liittyminen, kansainväliseen Lions Kuusamo Pohjanakkoihin on helppoa. Muuta ei tarvita kuin halua tehdä hyvää lähimmäisen hyväksi. Samalla tulee itselle hyvä mieli.

Akat auttavat yhdessä uudet jäsenet toiminnalliselle lionstielle. Ota yhteyttä. Tule mukaan toimintaan!

Tehdään yhdessä kaikille parempaa yhteisöä !!

Klubimme perustamisesta lähtien sloganimme on ollut ja on edelleen seuraava: "Jos akat niin päättää, tehhään, muuta ei sitten tarvitakkaan."

Tulevia tapahtumia 2023 - 2024

Auta lasta • Auta perhettä keräys lauantaina 18.5.2024 klo 10 - 14

Järjestämme jälleen keräyksen  Kuusamossa K-Citymarketin ja Prisma edessä tai sään mukaan sisällä aulatiloissa.

Keräys on valtakunnallinen lionskeräys, joka toteutetaan eri aikoina eri paikoissa. Kaikki Kuusamossa kerätyt tuotteet jaetaan Kuusamossa asuvien  lapsiperheiden tueksi Kuusamon seurakunnan diakoniatyön kautta.

Useita vuosia olemme jo järjestäneet keräyksen ja aina olemme saaneet runsaasti tuotteita jaettavaksi. Ja kaikki tuotteet ovat menneet vähävaraisten lapsiperheiden tarpeisiin.  Suuret kiitokset kaikille teille, jotka olette aiemmin osallistuneet keräykseemme 🙏 Toivomme, että tälläkin kertaa keräyksemme tuottaa ison avun apua tarvitseville lapsiperheille. Yksikin tuote lahjoitettavaksi on tärkeä. Useat ihmiset lahjoittavat keräykseen useitakin tuotteita, jopa ostoskassillisia - kukin oman tahdon ja taloudellisen tilanteensa mukaan.

Lahjoitukseen sopivia tuotteita ovat kuivat elintarvikkeet kuten makaroonit, nuudelit, jauhot, sokerit ja monet muut. Diakoniatyöntekijät ovat kertoneet, että ruokasäilykkeet ovat myös haluttuja helpottamaan arkea, esimerkiksi hernekeitto ja lihapullat. Pilaantuvia tuoretavaroita emme voi vastaanottaa, koska lahjoitustuotteita jaetaan pitkin kesää. Rahaa emme myöskään voi vastaanottaa. Mutta elintarvikkeiden lisäksi myös hygieniatuotteet ja kodin tekstiilit ovat toivottuja tuotteita. Herkut tuottavat iloa perheisiin.

Monet lapsiperheet ovat ahdingossa näinä aikoina ja ruoka on elämisen peruspilareita. Ja koulujen kesäloman aika jää pois koululaisten ilmaiset kouluateriat! Nyt voimme yhdessä auttaa vähävaraisia ja ahdinkoon joutuneita lapsiperheitä pienillä teoilla.

Tulethan mukaan auttamaan 🙏

Liiton uutisia