Kuusamon Pohjanakat palvelee

Pohjanakat on yli 25 vuotta toiminut kuusamolaisten keskuudessa palvellen ja osallistuen monenlaisiin tapahtumiin. Toimintavuosien aikana on ympäristö ja avun tarpeet muuttuneet. Tavoitteellinen varainhankinta oli alkuvuosien tärkeää toimintaa. Näin saatiin hankittua erityisesti nuorille harrastuksiin liittyviä avustuksia ja päättötodistusten stipendit. Nuoret ovat edelleen toimintamme ykköskohteita kuten myös vammaisnuoret. Vanhusten mukana ja rinnalla kuljemme kaikissa elämänvaiheissa.

Toimintaa koko elämänkirjossa

Olemme olleet mukana järjestämässä teatteriesityksiä, konsertteja, ulkoilutapahtumia, vastuullisina toimijoina ja avustajina. Olemme tukeneet ja tuemme kuusamolaisten nuorten harrastustoimintaa ja lapsiperheitä. Ikäihmiset kaipaavat tänä aikana erityisesti "hyvän arjen hetkiä". Hyvät hetket koostuvat pienistä asioista; hetkei seurustelua, apua kauppareissuun, yhteistä ulkoilua, monia pieniä asioita, jotka valaisevat ikääntyneen iltapäivää. Olemme juuri siellä missä meidän työpanostamme tarvitaan.

Joustavasti toimintaympäristön mukaan

Toisaalta aika ja toimintaympäristö on muuttunut ja muuttuu koko ajan. Tällä hetkellä meitä erityisesti tarvitaan auttamistyöhön.  Hoidamme mm ruokajakelua, yhdessä muiden palvelujärjestöjen kanssa. Annamme rokotusapua, järjestämme joulu- ja juhlailoa palvelukodeissa. Muistamme joulu-, ystävänpäivä- ja pääsiäiskorteilla vanhuksia ja yksinasuvia. Disconkin osaamme järjestää asumisyksiköiden asukkaiden kanssa. Yhteistyössä seurakunnan diakoniatyön kanssa. olemme saaneet antaa paljon iloa lapsiperheille ja myös heille, jotka juuri tällä hetkellä apua tarvitsevat.

Osaamisen antamista Lionstyöhön

Meillä jokaisella on monenlaista ammatillista osaamista. Jaamme tätä osaamistamme hyvin mielellään juuri heille, jotka sitä tarvitsevat.

Tavoitteenamme on jakaa iloa, siunausta ja hyvää mieltä.

Sinunkin taitoja tarvitaan!

Tule mukaan tekemään palvelutyötä suurella sydämellä kanssamme Lionshengessä.

ON NIIN MONTA TAPAA TEHDÄ HYVÄÄ!